Τρεις μαθητές του κέντρου εκπαιδευτικής ρομποτικής Robotixlab απέδειξαν ότι η καινοτομία, η δημιουργικότητα και η επίλυση προβλημάτων με την βοήθεια της τεχνολογίας μπορούν να οδηγήσουν στην αναγνώριση σε διεθνή διαγωνισμό! Η ομάδα αποτελούμενη από τους Καραμήτσο Κυριάκο, Λαδόπουλο Κρίτων και Φυλακτό Γιώργο υπό την καθοδήγηση του καθηγητή τους, Mηχανικού Ρομποτικής Κάνουρα Αντώνη, συμμετείχε στον παγκόσμιο διαγωνισμό Do Your Bit του Microbit Foundation και κατάφερε να πάρει την 2η θέση σε όλη την Ευρώπη με το έργο τους που αναφέρεται στους στόχους παγκόσμιας βιωσιμότητας του Ο.Η.Ε. περί καλής υγείας, ευζωίας, υγιεινής και καθαρού νερού!
Η εφεύρεση των μαθητών της Robotixlab, είναι ένα σύστημα με αισθητήρες και προγραμματισμό κατάλληλων αλγορίθμων που καταγράφει τις αυξομειώσεις θερμοκρασίας σε συσκευασμένα μπουκάλια νερού και εντοπίζει την ανάπτυξη τοξικών ουσιών. Βάση μελέτης του Arizona State University, όταν εμφιαλωμένο νερό εκτεθεί σε θερμοκρασίες άνω των 65 βαθμών κελσίου (εφικτό σε κλειστό χώρο το καλοκαίρι) για 38 συνολικά ημέρες (συνεχόμενα ή αθροιστικά) τα επίπεδα του αντιμόνιου Sb (μέταλλο) φτάνουν σε μη επιτρεπτά όρια βάση πρωτύπων του παγκόσμιου οργανισμού υγείας. Αυτό το σύστημα βοηθάει στην παρακολούθηση και καταγραφή των θερμοκρασιών σε μια παλέτα εμφιαλωμένων νερών, όπως αυτά αποθηκεύονται, βοηθώντας τους καταναλωτές να αποφύγουν την κατανάλωση μολυσμένου νερού ενημερώνοντας για πιθανή ανάπτυξη βλαβερών ουσιών.
Ολες οι ομάδες της Robotixlab που έλαβαν μέρος στον διαγωνισμό ακολούθησαν την μέθοδο των επαναληπτικών σχεδιαστικών κύκλων, όπως χρησιμοποιούνται από ομάδες μηχανικών για την επίλυση προβλημάτων, όπου ξεκίνησαν με τον καταιγισμό και καταγραφή ιδεών με την μέθοδο design thinking με εργαλείο το TILES deck του Norwegian University of Science and Technology. Αφού η κάθε ομάδα είχε μια ξεκάθαρη ιδέα για το τι ακριβώς θα αναπτύξει, άρχισε η κατασκευή πρωτοτύπων. Ηλεκτρονικά κυκλώματα, 3D design και 3D printing, κατασκευή, προγραμματισμός, δοκιμές και αξιολόγηση, ιδέες για βελτιώσεις. Πίσω στην φάση του σχεδιασμού για μια νέα έκδοση του κάθε project λίγο καλύτερη από την προηγούμενη. Μετά από 2-3 επαναλήψεις οι ομάδες είχαν υλοποιήσει πραγματικές λύσεις σε καθημερινά προβλήματα!
Πολλά συγχαρητήρια αξίζουν και στις υπόλοιπες ομάδες της Robotixlab που συμμετείχαν στον διαγωνισμό με διάφορα projects καινοτομίας όπως το διαδραστικό επιτραπέζιο παιχνίδι με ρομπότ για την ενημέρωση περί κλιματικής αλλαγής, την έξυπνη κούπα που καταμετρά πόσο νερό πίνεις και σε ενημερώνει όταν δεν πίνεις αρκετό, ένα σύστημα ασύρματου δικτύου έξυπνων κάδων σκουπιδιών που ενημερώνουν κεντρικά ποιός κάδος χρειάζεται άδειασμα ώστε να σχεδιαστεί η βέλτιστη διαδρομή για την υπηρεσία καθαριότητας του Δήμου, ένα ρομπότ καθαρισμού φωτοβολτακών, ένα σύστημα για εντοπισμό πυρκαγιάς σε δασική έκταση και ένα σύστημα για την ηχορύπανση στο σχολικό περιβάλλον όπου δίνει κίνητρο στους μαθητές να κρατούν τα επίπεδα θορύβου στην τάξη χαμηλά με παιγνιώδη τρόπο.