Μετά από πολυετή έρευνα στα εργαστήρια της Robotixlab, σε τεχνολογικό και σε εκπαιδευτικό – παιδαγωγικό επίπεδο, δημιουργήθηκε το Theta Robot. Η τελική έκδοση είναι αποτέλεσμα σχεδιασμού και παραγωγής τριών πρωτοτύπων και δοκιμών σε πραγματικό περιβάλλον τάξης με μαθητές ηλικίας 9-15 ετών. Ο σχεδιασμός έγινε από τον μηχανικό ρομποτικής και ιδρυτή της Robotixlab Αντώνη Κάνουρα και της ομάδας συνεργατών του, παιδαγωγών και καθηγητών εκπαιδευτικής ρομποτικής και STEAM, Κατερίνα Τσακίρη, Νίνα Φιλιππίδη, Αλεξία Αθανασιάδου, Παναγιώτη Τσιβόγλου.
Το Theta είναι βασισμένο στον βραβευμένο μικροϋπολογιστή Μicrobit ενώ είναι εξοπλισμένο και με δεύτερο υποεπεξεργαστή ATMEL Mega 328P για την διαχείριση εισόδων/εξόδων. Στις εισόδους έχει μια σειρά αισθητήρων όπως 2 αισθητήρες φωτός, αισθητήρα ήχου, ανάκλασης υπερύθρων στο δάπεδο για ακολουθία γραμμής, απόστασης εμποδίων υπερήχων, θερμοκρασίας, μαγνητικού πεδίου, επιταχυνσιόμετρο τριών αξόνων, ποτενσιόμετρο, 2 κουμπιά και 3 επαφές αφής. Στις εξόδους έχει ένα ηχείο, κινητήρες με μεταλλικά γρανάζια, 14 led RGB και οθόνη matrix 5×5. Έχει σύστημα ασύρματης επικοινωνίας με άλλα Theta Robots αλλά και μέσω bluetooth με κινητό ή tablet. Έχει 4 ελεύθερα I/O’s για μελλοντικές επεκτάσεις ηλεκτρονικών κυκλωμάτων, εσοχή για να σπρώχνει αντικείμενα και θήκη μαρκαδόρου για ζωγραφική με το Theta.
Συμπεριλαμβάνεται κέλυφος πολυπροπυλενίου για το Theta σε αμμοβολημένο ημιδιάφανο χρώμα που διαχέει όμορφα το φώς των led και δίνει χαρακτήρα στο robot.
Το ρομπότ Theta συνοδεύεται από μια σειρά εκπαιδευτικών project όπου τα παιδιά μαθαίνουν βιωματικά δημιουργώντας. To Theta προγραμματίζεται μέσω Η/Υ με το Makecode blocks μια γλώσσα φιλική για αρχάριους και παιδιά βασισμένη σε εικονίδια. Μεγαλώνοντας και αποκτώντας εμπειρία μπορούμε να μεταβούμε σε Javascript ή Python.
Τα projects έχουν βαθμιδωτή δυσκολία και άπτονται θεματικών όπως ρομπότ ζωγράφος, έξυπνο φωτιστικό, σύστημα suntracker για φωτοβολταϊκά, ρομπότ που αποφεύγει εμπόδια, ρομπότ που παίζει ποδόσφαιρο, ρομπότ σε διαστημική αποστολή, theremin ηλεκτρονικής μουσικής κ.α.
Το ρομπότ Theta έχει επιλεχθεί από τα Εκπαιδετήρια Ε. Μαντουλίδη σαν εργαλείο διαδραστικής μάθησης για το μάθημα πληροφορικής του Γυμνασίου. Ο κάθε μαθητής/τρια έχει προμηθευτεί το δικό του/της Theta Robot δίνοντας την δυνατότητα στα παιδιά να δουλεύουν και από το σπίτι, να κάνουν εργασίες, να πειραματίζονται και να βάζουν σε εφαρμογή αυτά που μαθαίνουν και στο σπίτι. Οι καθηγητές του σχολείου έχουν εκπαιδευτεί από τον σχεδιαστή του ρομπότ, μηχανικό ρομποτικής Αντώνη Κάνουρα και ειδικευτεί στην εφαμογή του ρομπότ στην τάξη, στον σχεδιασμό ύλης και σχεδίων μαθήματος και στην διαθεματική του χρήση συνδιαστικά σε πολλαπλά μαθήματα όπως ρομπότ που ζωγραφίζει (ρομποτική, προγραμματισμός, μαθηματικά, καλλιτεχνικά) ή ρομπότ βοήθημα για τυφλούς (ρομποτική, προγραμματισμός, φυσική, κοινωνιολογία).
Περισσότερες πληροφορίες για το ρομπότ Theta και για παραγγελίες μπορείτε να βρείτε .εδώ